خطیب نماز عید فطر ابرکوه:از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم در تایید وزرای کابینه جدید، دست های آلوده به فتنه ۸۸ را در نظر داشته باشند


حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: از نمایندگان محترم مجلس می خواهیم در تائید وزرای کابینه دولت یازدهم، دست های آلوده فتنه 88 را که به سوی کابینه دراز شده است را در نظر داشته باشند.

به گزارش سروابرکوه، نماز عید فطر به شکرانه ۳۰ روز روزه داری و با حضور خیل عظیم روزه داران در جوار روضه الشهدا شهرستان برپا شد.


در این مراسم، محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد، سخنران پیش از نماز عید فطر، گفت: آنچه مهم است خالص نمودن نیت ها قبولی اعمال در طول عمر است که در پیشگاه خداوند سنجیده می شود.

استاندار یزد از مردم به خاطر حضور در طول ۸ سال دفاع مقدس و صحنه های مختلف سیاسی و حماسی تشکر کرد و گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) و ولایت فقیه با وجود تمام دست اندازی هایی که دشمن بعد از پیروزی انقلاب برای ایران داشته است از جمله جنگ تحمیلی، تهاجم و شبیخون فرهنگی و در نهایت تحریم های اقتصادی، در زمینه های مختلف تولید، صنعت، کشاورزی، بهداشت و سلامت و… پیشرفت های چشمگیری داشته است.

وی افزود: فرهنگ، آموزش و توجه به علم از اصولی است که ما را به موفقیت می رساند زیرا توجه به علم و آموزش سبب ایجاد زیر ساخت های تولید و تجارت است. امیدواریم رئیس جمهور جدید حجت الاسلام روحانی هم در این عرصه ها برنامه ریزی دقیق داشته و موفق باشد.

فلاح زاده در پایان به بیان پیشرفت ها و دستاوردهای علمی،  صنعتی و فرهنگی استان یزد به ویژه شهرستان ابرکوه در طول تصدی خود در سمت استانداری پرداخت.


حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در خطبه اول نماز عید فطر ابراز داشت: ما یک ماه روزه گرفتیم و در حال حاضر آماده ایم که دین خود را با پرداخت زکات فطریه به نیازمندان ادا کنیم.

خطیب نماز عید فطر گفت: فلسفه وجود زکات فطریه روشن است و آن یاری نیازمندان و زدودن غبار فقر از جامعه است.

حسینی افزود: نماز عید فطر زیباترین صحنه برای مومنین روزه دار و روز بازگشت به فطرت است که مسلمانان در این روز صمیمیت و دوستی را مبنای عملی خود قرار می دهند.

وی اظهار داشت: این روز مایه شرافت اسلام است و از شما مومنین می خواهم پرداخت فطریه به افراد نیازمند را در اولویت کار خود قرار دهید.

حسینی در خطبه دوم گفت: در هفته ای که گذشت مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، حجت الاسلام و المسلمین روحانی را داشتیم؛ به ایشان تبریک گفته و از مردم و مسئولین می خواهیم ایشان را در بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی کشور یاری دهند.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: از سرعت کار رئیس جمهور در ارائه اسامی کابینه جدید تقدیر می کنیم و از نمایندگان محترم مجلس می خواهیم در تائید وزرای کابینه دولت یازدهم،  دستهای آلوده فتنه ۸۸ را که به سوی این کابینه دراز شده است را در نظر داشته باشند.

وی افزود: به رغم همه حسن نیت های دولتمردان ایران، کنگره آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران انجام داد که این موضع خصمانه نشان می دهد که آمریکا مخالف گفتمان سازنده است و سیاست آنها در عرصه بین المللی، سیاست تقابل و زورگویی است.

حسینی در پایان ضمن دعوت مردم مومن و خداجو به حضور در صحنه و رعایت تمام شئونات جامعه اسلامی توصیه کرد: اخلاق و روش قرآنی را سبک زندگی خود قرار دهید و سعی کنید چهره شهر را با تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر، دینی و اسلامی کنیم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا